Start Ups

Van idee naar funding, incubatie en marktintro. Communicatie speelt hierbij een belangrijke rol.

Er zijn allerlei programma’s en initiatieven om innovatieve ondernemers met een goed business plan te begeleiden naar een start-up. Denk aan incubatie programma’s, 1-op-1 coaching, masterclasses, workshops, intervisie, netwerken van investeerders en partijen voor bedrijfsfinanciering / kantoorruimte, etc…  Communicatie als onderdeel en belangrijke succesfactor speelt vaak een ondergeschikte rol bij de aanloop naar een start-up.  De inzet van ‘communicatie’ als tool om een lange termijn (marketing)doel te bereiken is onmisbaar en wordt vaak op het laatste moment pas ingezet. Te laat! De markt moet je juist klaar maken / masseren voor je toekomstige product / dienst. Ook andere partijen smachten vaak om informatie over de status. Wat zijn de vragen waar start-ups rondom ‘communicatie / PR’ rekening mee moeten houden?

Sinds 2010 werkt Joop Schaffels voor start-ups, 1 tot 2 dagen per week. Inmiddels is het concept Management Team 4 Start Ups (werktitel) ontstaan. In het kort is dit een flexibel management team dat startups helpt om succesvol te worden en om hierdoor vooral de focus te kunnen leggen waar die hoort: bij het product/idee. Afhankelijk van de behoeften zetten we de bijhorende disciplines in. Voor een uurtarief dat past bij een start-up helpen we hen op deze manier en spreken een prestatieverplichting af, waarbij het succes in de toekomst uiteindelijk zorgt voor een normale beloning van onze inzet.

Lees hier een artikel dat verscheen in Goeie Zaken (juli 2015) over Management Team 4 Start Ups.

Meer weten over deze dienst? Neem dan contact op met Joop Schaffels voor een vrijblijvende afspraak (06) 53676370 of joop@schaffels.nl